sobota, 14 kwietnia 2012

Srebrny zimy połysk na brązowych włosach - płukanka z gencjaną.

Witam moje piękne :)

Na pewno wiele z was boryka się z żółtawo-rudawym połyskiem we włosach. Ja również miałam taki problem i to dość spory, ponieważ rok temu (może nawet trochę więcej) przestałam farbować włosy.
Kolory nie różniły sie jakoś bardzo, ale naturalne włosy miały właśnie srebrnawy zimy połysk natomiast farbowane włosy- zżółkły, rudawy- brzydki.

Jak więc ochłodziłam kolor moich włosów?

Szukałam długo w internecie jakiś postów na ten temat. Wszędzie o usuwaniu żółtości z blond włosów, na brązowe te sposoby miały nie działać. Ja musiałam spróbować.

Najbardziej zainteresowała mnie gencjana.

CZYM JEST GENCJANA?
Gencjana to inaczej znany wszystkim mamą fiolet. Stosuje się go u niemowlaczków na pępuszki.
Jest to barwiacy środek do dezynfekcji skóry.
DLACZEGO WIEC STOSUJE GO NA WŁOSY I JAKIE DAJE EFEKTY?
Gencjana działa tak jak fioletowe czy srebrne płukanki lecz nie wysusza włosów.
Ochładza kolor włosów.

WAŻNE.
Używamy wyłącznie roztworu WODNEGO gencjany. 
Mój jest 1%.


Używałam dolewając 6 kropel do pół litra zimnej wody i w tym płukałam włosy.
Gdy mi się chciało i miałam czas, robiłam wywar z pokrzywy i do tego wywaru dodawałam 6 kropel i płukałam.

Polecam jednak zacząć od 3-5 kropel.

Oczywiście wspominając o płukaniu chodzi mi o zaniżaniu umytych i uprzednio spłukanych z odżywek czy masek włosów czy polewaniu ich własnie taka gencjanową płukanką.

EFEKTY :


PRZED

Zdjęcia przed robione były 2 miesiące temu gdy miałam kryzys włosowy i nie wyglądają  najlepiej.
W dodatku myślę ze zdjęcie było zrobione w 3 dzień ich świeżości kiedy ucieka z nich nawilżenie. brrr.







TERAZ






JESTEM BARDZO ZADOWOLONA!


Drugie zdjęcie trochę lepiej obrazuje ich kolor. Nie są aż takie srebrne. Ale jest to teraz zimny brąz. Praktycznie nie ma żółtawych kosmyków.
Zdjęcie z dzisiaj. Troche przesadziłam i są leciutki fioletowe hahah.


No i na koniec jeszcze porównanie:




STOSOWANIE GENCJANY U BLONDYNEK:
Gencjana można ochłodzić także blond włosy ale wtedy radze dodawać do wody 1, 2 lub 3 krople gencjany.
No chyba że chcecie mieć fioletowe włosy.


Na koniec wspomnę o poście w którym już pisałam o gencjanie jako o środku barwiącym końce włosów:



86 komentarzy:

  1. jaakie długie włosy masz :P
    fajny nagłowek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są najkrótsze włosy przez ostatnie 4 lata! haha Ty masz o wiele wiele dłuższe :)

      Usuń
  2. Co robisz z włosami,że są takie piękne i zdrowe?;>
    Ja walczę o zdrowie swoich włosów ok. 3 miesięcy i ciągle są sianowate ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeszłam naprawdę długą drogę, jakiś czas temu również były okropnie sianowate, i trwało to dłużej niż 3 miesiące. Odstawienie kosmetyków z sylikonami, olejowanie, czesanie suchych włosów i nie spanie w mokrych. Zabezpieczanie ich mała ilościa olejku, nie farbowanie, używanie maski na ponad 30 minut. To chyba im najbardziej pomogło. Walcz walcz bo warto :) Gdy źle wyglądają to związuj je, nie oglądaj to pomaga psychicznie :D

      Usuń
  3. Włosy <3
    Nidy nie słyszałam o tym środku ;o heh
    Jesteś włosomaniaczką , ja też więc z chęcią zaobserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, pierwszy raz słyszę o takim zabiegu! Chyba spróbuję :D.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za opis:) stosuje i jestem bardzo zadowolona, że nie muszę oglądać swoich już rudawych włosów po farbie. Masz piękne włosy i lubię do Ciebie zaglądać. Pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie czytałam o tym i gdzieś ktoś pisał, że jak zafarbują na fiolet od gencjany to potem to nie chce zejść tak łatwo i bałam się spróbować. Ale chyba kilka kropli nie zaszkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a roztwor 2 % moze byc? mam jasny braz i rudozolte refleksy i nei wiem ile kropel dac 2%owego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli jest to roztwór wodny to nie powinno być tragedii. Dałabym np 2-3 krople. I uważała żeby nie przesuszyć włosów.

      Usuń
  8. Płuczesz, czyli po prostu polewasz tą mieszaniną włosy, czy wkładasz włosy do naczynia z tą mieszaniną? Głupie pytanie, wiem, ale wolałabym nie zrobić sobie krzywdy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma głupich pytań :)
      Wkładam włosy do naczynia, a potem jeszcze polewam mieszaniną ;)

      Usuń
    2. jak długo trzymasz w tym naczyniu?

      Usuń
  9. mam pytanie ;)) jeśli będę płukać moje włosy codziennie to jak szybko mogę liczyć na jakieś efekty? aktualnie borykam się z problemem koloru włosów dokładnie takich jak miałaś początkowo... :) Kryszardka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybko :) To barwi włosy od razu i dość szybko sie wypłukuje. Tylko nie przesadz z ilością, żebyś nie miała potem fioletowych włosów ;)

      Usuń
  10. Cześć :)
    Na początku dziękuję za tak duży zbiór informacji :))
    mam pytanie odnośnie tego zabiegu fioletem.
    Mam włosy takie ciemny blond, kiedyś farbowałam na czarno ...
    Przy ściąganiu farby zrobiły sie lekko rudawe.
    Teraz mam moje odrosty ciemny bond i kolor rudawieje od połowy w dół ( nie wiem jak to lepiej okreslić ) xD

    Jak myślisz jaki byłby efekt po takim zabiegu ??
    Czy zrobi się jednolity kolorek ??
    Proszę odp. na e-maila : sylwusia1991@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Mudi,
    Proszę napisz czy np. podczas deszczu ta gencjana nie spływa na ubranie? Nigdy nie nosze parasola, więc to dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej. jak dlugo utrzymuje sie efekt zimnego brazu na wlosach? do nastepnego mycia czy troszke dluzej??
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. hej :) jak długo należy płukać włosy tym roztworem? wystarczy jedynie polać parę razy, czy lepszy efekt daje potrzymanie ich pare(naście?) minut? i jeszcze jedna sprawa? czy po tym zabiegu przepłukujesz jeszcze włosy zwykłą wodą, czy pozostawiasz do wyschnięcia bezpośrednio po płukance? z góry dziękuję za odpowiedź. trochę się boję zafarbowania włosów na fioletowo:)

    OdpowiedzUsuń
  14. mi się moje rude refleksy podobają ale wypróbowałam bym czegoś nowego

    OdpowiedzUsuń
  15. hej mam brązowe włosy z rudymi refleksami od ilu kropel powinnam zaczac aby rudosci znikneły ? odp. u mnie prosze

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy taki roztwór jest zdrowy dla włosów? Jak często można go stosować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest zdrowszy niż inne płukanki ochładzający odzień włosów.
      Musisz sama wyczuć jak często twoje włosy będą go potrzebowały, ale nie radzę co mycie, max raz na tydzien. To jednak gencjana więc może wysuszać.

      Usuń
  17. jak to robisz, że masz takie proste włosy bez użycia prostownicy ? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam pytanie, bo zrobiłam przedwczoraj pierwszy raz tę płukankę, wszystko ok, tylko myjąc dzisiaj włosy wszystko się praktycznie spłukało, zatem pytanie brzmi, czy jak będę robiła raz w tygodniu tę płukankę to za jakiś czas przestanie się tak wymywać i na dłużej będzie "osiadać" na włosach? czy za każdym razem będzie się tak wypłukiwać, że przez dwa dni w tygodniu tylko będzie widoczne?

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam pytanie, bo zrobiłam przedwczoraj pierwszy raz tę płukankę, wszystko ok, tylko myjąc dzisiaj włosy wszystko się praktycznie spłukało, zatem pytanie brzmi, czy jak będę robiła raz w tygodniu tę płukankę to za jakiś czas przestanie się tak wymywać i na dłużej będzie "osiadać" na włosach? czy za każdym razem będzie się tak wypłukiwać, że przez dwa dni w tygodniu tylko będzie widoczne?

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz niesamowite wlosy! I jak dobrze ze nie farbowane... Ja farbuje juz 6 lat i z moich dlugich wlosow zostalo krotkie siano :( Moglabys moze powiedziec mi gdzie znajde jak zadbac o wlosy? Jak je czesac (napisalas gdzies ze nie czesac mokrych?!), jaki szampon uzywac, najlepsza maseczka i tak dalej? bylabym bardzo wdzieczna!
    ps. bede robic plukanke z gencjany w srode bo teraz mam ohydny zolto pomaranczowy kolor po sciaganiu farby! Trzymajmy kciuki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://kosmetycznealterego.blogspot.com/2013/02/pielegnacja-wosow-od-czego-zaczac-co.html

      Usuń
  22. Wiesz ja chciałam rozjaśnić i kiedyś rozjaśniłam, potem farbowałam farbami ze sklepów ale ciągle schodziły, potem dwa razy u fryzjera i już było dobrze teraz nic nie robię:) Włosy są już lepsze, bo były bardzo zniszczone, bardzo żałuję, że farbowałam:( ale już jest ok:)) Tylko raz maja taki dziwny kolor a raz są śliczne nie wiem co z tym zrobić bo czasami mówię, że mam okropne włosy a czasem, że najpiękniejsze. Czy ta płukanka na pewno pomoże bo się boję, że zmieni kolor na brzydszy i czy ona nie niszczy włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze przesuszać. Nie wiem czy pomoże musisz spróbować ona nie barwi trwale wlosów.

      Usuń
  23. Ja po dwukrotnym użyciu zauważyłam że tylko końcówki zmieniają kolor a reszta włosów zostaje bez zmian, czy to może być wina porowatości? używam raz na jakiś czas roztworu wodnego 1% w proporcji 8-9 kropli na pół litra wody. Włosy mam farbowane i tak jak Ty, wracam (dopiero drugi miesiąc bez farbowania) do naturalnego koloru. Jeśli brak widocznej reakcji na gencjanę (poza końcówkami) jest winą porowatości to chyba nic nie poradzę. A Ty co o tym sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  24. masz piękne włosy! zazdroszcze Ci że najgorsze masz juz za sobą.:). Ja dopiero zaczynam:( najgorsze przede mna odrost jakies 3-4 cm kolor taki jak Twoj naturalny, i dalej średni brąz;/.. Czy olejek rycynowy i gencjana pomogą coś? :) że troszkę wyrównać kolory?:) probowalam juz roznymi szamponetkami z ciemnych blodow:) odrostow niee bierze a malowane wychodzą ciemniejszde;/ a nie chce już ich meczyc jakimis farbami. Proszę o porade ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rycynowy pomaga bardziej na porost włosów, chociaż moje trochę przyciemniał. Gencjana ochładza odcień. Najlepiej przeczekać najgorsze, np. związując włosy. Na blogu jest post o tym jak przeżyć gdy rezygnuje się z farbowania włosów.

      Usuń
  25. czy osiągnęłaś ten kolor(niebiesko-srebrny) używając tylko gencjany?? ;o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję że u mnie też wyjdzie:)
      mam pytanie, czy można używać po każdym myciu (myję codziennie)?

      Usuń
    2. Spróbuj co 2-3 mycie :)

      Usuń
  26. włosy z rudawym odcieniem nie wyglądają wcale tak źle...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyglądają jeśli odrosty nie mają rudawego odcienia :)

      Usuń
    2. Ach. O to chodzi. Czytając myślę sobie o co wam chodzi z tym rudym odcieniem. Ja mam z natury takie, bez farbowania. I mi się podobają, znaczy ujdą.

      Usuń
  27. Cześć,
    W styczniu robiłam dekoloryzację (miałam włosy czarne). Oczywiście wyszedł mi brąz z ciepłym (rudym) połyskiem. Malowałam potem na ciemny brąz. Ostatnio postanowiłam wrócić do naturalnego koloru (ciemny blond). Pani fryzjerka postanowiła, ze należy znów wykonać dekolor. Wyszły mi włosy marchewkowe. Na to został mi połozoby ciemny blond dodatkiem popielu. Wróciłam do domu z brązem, który zaraz po umyciu się spłukał i zaczęły wychodzić te rude refleksy... po trzech dniach (według wskazówek pani z salonu) połozyłam farbę 6,0 ciemny blong (3/4) i 6,1 ciemny popielaty blond (1/4). Niestety włosy mi się troche przyciemniły, a rudy połysk nie zniknął. Ostatnio moja siostra kupiła szampon "schauma srebrne refleksy" który ma w sobie fiolet i ma za zadanie ochładzać kolor (niby tylko blond). Jak myślisz, co mam robić, aby ochłodzić swój kolor i pozbyć się tej rudości?? bardzo proszę o odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj tej gencjanowej płukanki nic nie stracisz a może da rade :)

      Usuń
    2. dziekuję za radę, zobaczymy jakie efekty będą u mnie, pozdrawiam;)

      Usuń
  28. Hej hej, gencjana też wysusza włosy, kiedy stosuje się ją często i przesadza z roztworem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam o tym, jednak wysusza włosy mniej niż inne barwiące płukanki.

      Usuń
  29. A jeśli chodzi o ombre , też można użyć tej plukanki?

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam pytanie, czy na włosach blond będzie efekt takiego przyciemnienia jaki u Ciebie wyszedł? Bo nie chce mieć denaturatu na głowie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się że włosy mogą stać się fioletowe

      Usuń
  31. czy mogła bys powiedziec ile ten efekt chłodnego koloru sie utrzymuje na włosach? co ile trzeba powtarzac zabieg? i czy dobrym pomysłem było by dodanie gencjany do maski zamiast do płukanki? dziekuje za odpowiedz z góry. świetnr porady tutaj masz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko zależy od włosów, trzeba wyczuć :) Myślę, że można dodać do maski ;)

      Usuń
    2. Dziekuje kochana:*

      Usuń
  32. chciałam spytac czy Ty przestałaś poprostu farbowac i dzieki gencjanie ochłodziłaś tak kolor ze praktycznie zrównał sie z naturalnymi czy jak? i pytanie rzedu czy gencjana po dłuzszym czasie osiądzie i "chłod" bedzie utrzymywał sie mimo kolejnych myc czy i tak zejdzie totalnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyrównał bo to chyba niemożliwe. Gencjana spowodowała ochłodzenie rudawych końców przez co nie było widać aż takiej różnicy.
      Gencjana nie utrzymuje się długo potem schodzi.

      Usuń
  33. Mam bardzo podobne naturalne włosy do Twoich. Chciałam doświadczyć czegoś nowego i pofarbowałam na brąz, aczkolwiek nie wyszedł mi brąz, tylko bardziej czarny kolor. Niedawno, tzn. jakoś 3 miesiące lub 2 byłam u fryzjera na ściągnięciu koloru, ponieważ chciałam uzyskać jak najbardziej naturalny kolor. Niestety efekt mnie nie zadowolił, bo wyszły bardzo złote i momentami wpadając z zieleń, w słońcu to wygląda okropnie. Teraz mam ok 2cm odrosty i chcę zapuszczać już swoje. Oczywiście cały czas podcinam końcówki, ale przerażają mnie te odrosty, bo moje mysie włosy w porównaniu z tymi złotymi wyglądają nieładnie i chciałam zapytać, czy ta gencjana trochę mi ujednolici i przyciemni włosy, żeby nie miały tak brzydkiego odcienia i czy odrosty nie będą tak widoczne? Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam, chciałam spytać (choć jak widzę podobnych pytań było kilka, aczkolwiek jestem na tyle zdesperowana, że wolę się upewnić.)Przed wczoraj zrobiłam płukankę na swoich rudych farbowanych włosach (wcześniej były czerwone) i najpierw nie dość, że za namową mamy przesadziłam z roztworem (12 kropel na 5l wody) i miałam buro-fioletowe włosy (ta warstwa się zmyła)to pozostał na tych rudych taki ciemnawy odcień (rudo czerwony kasztan jak to ktoś określił) jednakże dużo lepiej czułam się w poprzednim kolorze, do którego zdążyłam jednak przywyknąć. Ta gencjana zmyje się do tego co było uprzednio, prawda? :(
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  35. mam pytanie czy po płukaniu włosów gencjaną płukankę zostawić na włosach do kolejnego mycia czy od razu po zastosowaniu gencjany spłukać ją wodą z włosów

    OdpowiedzUsuń
  36. Od jakiegoś czasu nie farbuję i mam dość nieładny rudawy połysk, z tego co widzę daje to naprawdę super efekty :) jedyne co mnie trochę martwi: nie przesusza to włosów? w skład takiego fioletu wchodzi przeciez etanol, jak to jets??

    OdpowiedzUsuń
  37. mam pytanie ;) nie mam czasu za bardzo płukać sobie codziennie włosów, więc czy jak zrobię tą płukankę i przeleję ją sobie do butelki z spryskiwaczem i zawsze wieczorem na mokre włosy sobie popryskam to czy efekt rano będzie taki sam jak przy normalnym stosowaniu ? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz płukać codziennie, i to raczej niz nie da, prócz tego że zafarbujesz sobie dłonie i polowe łazienki.

      Usuń
  38. piękne włosy

    OdpowiedzUsuń
  39. gdzie kupić gencjane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w aptece.. i nie polecam bo wyszły mi kurewsko fioletowe wlosy ;(

      Usuń
  40. Mam zrobione pasemka blond a reszta włosów zafarbowana jest na brąz, który bardzo szybko wypłukał się do wściekłego rudego. Wygląda to okropnie. Mam pytanie do Was dziewczyny, czy ktoraś w takiej sytuacji zastosowała gencjane? Jakie dało to efekty? Boje się, że na pasemkach może mi wyjść fiolet. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawia :)
    P.S piękne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Hej :) Mam blond pasemka, a reszta włosów wyfarbowana jest na brąz, który baaaardzo szybko wypłukał się do wściekłego rudego. Wygląda to okropnie. Mam pytanie do Was dziewczyny, czy któraś w takiej sytuacji zastosowała gencjane? Jakie dało to efekty? Boję się, że na pasemkach może mi wyjść fiolet... Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam :)
    P.S piękne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj dać minimalną ilość gencjany do wody, np krople/dwie ;)

      Usuń
  42. gdzi ją kupić?

    OdpowiedzUsuń
  43. hej chciałam sie zapytać bo wczoraj malowałam włosy na brąz i nie wiem ale wyszły bd. ciemne z rudymi pasemkami jak bd tym robić to rozjaśnią mi się i te ciemne włosy jestem załamana bo mam bd . jasną cere a te włosy czarne właszcza na przodzie mnie załamują jeszcze bardziej ... Proszę cie o pomoc bo nie wytrzymam :(. Julka

    OdpowiedzUsuń
  44. Interesujący post. Czy taki specyfik mozna kupic w aptece? Gdzie go znalazłas? :) mam podobny problem, do niedawna uważałam, ze to normalne i taki urok moich wlosow, ale z Twojego posta dowiedziałam sie, ze nie.

    OdpowiedzUsuń
  45. Czy twoje odrosty miały (lub dalej mają) kolor popielaty ? Ja właśnie takie mam i boję się fioletowego koloru

    OdpowiedzUsuń
  46. Chcialam zobaczyc efekt u szatynki. Zdjecie blondynki...

    OdpowiedzUsuń
  47. Ile czasu trzeba czekać na pierwsze efekty? Trzeba co mycie robić taką płukankę?

    OdpowiedzUsuń

Usuwam SPAM. SPAM dla mnie to komentarz z adresem Twojego bloga.

Dlaczego już nie szaleje na promocjach -55%, -50%, -49%?

Hej, Halo, ¡Hola! Czy ktoś mnie jeszcze pamięta? Czy wiecie że jestem BLONDYNKĄ? Ale o tym może kiedy idziej. Jesteśmy teraz w czasi...