czwartek, 24 maja 2012

Olejek rycynowy- mój ulubieniec.


OD RAZU WAM TUTAJ NA POCZĄTKU MEJ WYPOWIEDZI ZAZNACZAM, ŻE NIE BĘDĘ
PISAŁA W TYM POŚCIE O 150 ZASTOSOWANIACH OLEJKU RYCYNOWEGO TYLKO O JEGO DZIAŁANIU NA WŁOSY. I wiem jak działa na paznokcie i że na rzęsy i o tym jak to dobrze oczyszcza skórę. Olejek rycynowy to temat rzeka a ja chce tutaj napisać sobie tylko o włosach.


Wiem że postów o olejku na różnych blogach jest wiele. Zostałam jednak zapytana o to jak ja stosuję olejek rycynowy i jakie są efekty:)  No to proszę bardzo :)

Olejek rycynowy był pierwszym olejem którego zaczęłam używać na włosy.
Jest tani i łatwo dostępny- znajdziemy go w każdej aptece. Na buteleczce są informacje iż jest to środek przeczyszczający- tego zastosowania nie próbowałam ale kto wie... może jak mój brat mnie rozzłości ;D (nie no, to kochany chłopak jest, a ja nie jestem taka okropna ;p)

Nie pokaże wam moich zdjęć, ponieważ cała buteleczka jest klejąca i w ogóle ble.

Aktualnie zużywam olejek rycynowy w dużych ilościach. 
Ceny wahają się od 2 zł (za 30 g) do 8 zł (za 100g) 

Używałam olejki które widzicie na powyższych zdjęciach, nie widziałam różnicy w działaniu, ponieważ je trudno określić.
 Mogę stwierdzić jednak że olej " Z apteczki babuni" (Ten pierwszy) Był najbardziej gęsty(?) i miał najmocniejszy zapach (który nie utrzymuje się na włosach, niektórym jednak przeszkadza- ja go lubię), Olejek Phyto Pharm (trzeci) Najmniej mi odpowiadał ponieważ miał olbrzymią butekę, co nie było wygodnie, zajmował dużo miejsca i w ogole uważam, że to marnotrawstwo szkła i miejsca.
Olejek Prolab (drugi ) ma najlżejszą konsystencje (najbardziej lejącą) przez co najłatwiej się go nakłada.

Najbardziej polubiłam jednak olejek " z apteczki babuni" i żałuje że nie m go w większych objętościach.

Jak można używać go na włosy?

  • 1. Na skóre głowy.

Okej no to powiedziałam wam, że można go nałożyć na skóre głowy. Ale niby jak? On jest taki gęsty, że ledwo wyplywa z buteleczki!

Są i na to sposoby
-rozgrzewamy go, wtedy robi się bardziej lejący. Jak rozgrzać? Wkładamy buteleczke pod kran z którego leci gorąca woda. I olejek robi się cieplutki, milutki i lejący, Wylewamy na opuszki paluchów i wmasowujemy w skórę głowy. Zostawiamy na noc, rano myjemy głowę. (A na resztę włosów można sobie dać inny olej)
-mieszamy z innym olejkiem który ma lżejszą konsystencję. Np olejek alterra, oliwka babydream. Dalej postępujemy tak jak w myślniku wyżej.

  • 2. Na całe włosy 

Tutaj jest już trochę więcej rozwiązań.

-możemy go używać solo  na całe włosy, rozgrzewając go, bądz mieszając z innym olejkiem. To bez znaczenia czy nakładamy olej na mokre włosy czy na suche (można też olejować w misce z wodą, lub na odżywkę) Musimy sprawdzić co nasze włosy bardziej lubią. Oczywiście najlepiej na całą noc, rano zmyć.
Nie używajcie jednak olejku rycynowego na całe włosy bez przerw czy co każde mycie, może wysuszać przy dłuższym stosowaniu. Dlatego warto mieć też inne oleje a rycynowego używać raz na jakiś czas.

-jako jeden ze składników jajkowej maseczki. Czyli najzwyczajniej w świecie mieszamy go z żółtkiem i dodajemy ulubionych składników. Na co najmniej 30 minut. Pod czepek i ręcznik.

-razem z szamponem do włosów. Wylewamy na dłoń trochę olejku i dolewamy szamponu, mieszamy myjemy tym włosy. Ochraniamy wtedy włosy np. przed szamponem z slsem. Włosy bardziej się błyszczą. Nie nie są tłuste, jesli nie dolejemy go za dużo.

-kropelkę olejku można rozsmarować w dłoniach przeciągnąć nimi po włosach. Zabezpieczymy je i będą się ładnie błyszczały. Ale zaznaczam że kropelkę!



UWAGA WAŻNE.
-olejek rycynowy ściąga kolor z włosów. Odbarwia farbę. Nie farbuje włosów już od jakiegoś czasu. Pisałam o tym tutaj. i zauważyłam że po nakładaniu mazidła na włosy kolor schodził coraz bardziej.
-przyciemnia włosy. W moim przypadku przyciemniał dość mocno (byłam nawet pare razy pytana czy je pofarbowałam) więc nie polecam blondynkom.
-zmywanie go wcale nie jest bardzo ciężkie. żeby sobie ułatwić możemy jeszcze w suche włosy i skórę głowy wsmarować trochę szamponu  i dopiero je myć.
-nie wszystkim może pasować. U niektórych może powodować odwrotne skutki.
-no i wiadomo że nie będzie cudów od razu. Szczególnie na nowe włoski trzeba czekać.

EFEKTY:
Dlaczego warto go stosować?

  • Na skórę głowy


-Nakładany na skórę głowy sprawia że rośnie dużo nowych włosków! Ja kiedyś miałam wielkie zakola (rodzinne) teraz bardzo się zmniejszyły) Nowych włosków jest serio dużo i przez olejek są ciemne. :) ŚWIETNE efekty ja jestem zachwycona!
-Walczy z łupieżem. Borykałam się z nim od dawna, olejek sprawia że on po prostu znika.
-Zmniejsza wypadanie! Może nie jakoś radykalnie i niesamowicie, ale zmiejsza :)
  • Na całe włosy


-Na całe włosy nawilża je, sprawia że ładnie się rozczesują, cudownie się błyszczą, są miękkie i nie plączą się. Są zregenerowane i po dłuższym stosowaniu grubsze. Końcówki wolniej się rozdwajają.




GENERALNIE UWIELBIAM OLEJEK RYCYNOWY I WIEM ŻE JUŻ NA ZAWSZE ZAWITAŁ U MNIE.






+ trochę prywaty ode mnie.
Niestety mam mały kryzys włosowy. Coś uczuliło moją skórę głowy i teraz boje się używać czegokolwiek. W dodatku wizytę u dermatologa mam dopiero za miesiąc... :(

Co do prywaty, to jak mudi spędzą piękne słoneczne dni?
weekend. czytam streszczenie wesela. i tak nic nie zrozumiałam. ;|

dzisiejszy poranek. tam było tak pięknie!! 


Ucząc się i imprezując! 

A teraz ide spać bo nie czuję się najlepiej.. :)


Pozdrawam!
 MUDI 

68 komentarzy:

  1. Dobrej nocy, odpocznij sobie :)
    a olejek rycynowy to mój ulubieniec jeśli idzie o skórę głowy - baby hair jak się patrzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi także bardzo dobrze służył olejek rycynowy, ten "Babuni". Ja wcieram go tylko w skalp, na długość boję się właśnie wysuszenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie olej rycynowy zwalczył właśnie wypadanie włosów i zlikwidował puszenie się włosów.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiedziałam że olejek rycynowy ma tak wiele zastosowań.....myślałam że na rzęsy tylko jest dobry - generalnie bardzo pomocny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ma mase zastosowań :) Ja jeszcze lubie go wsmarowywać w skórki, chociaż jestem w tym bardzo leniwa.

      Usuń
  5. A wiesz, ze olejek rycynowy często uczula i nie jest to szybka reakcja alergiczna.
    Swędząca i łuszcząca się skóra głowy (takie płatki, ale nie łupież, bardziej tłuste)pojawia się dopiero po kilku tygodniach stosowania.
    Może to to?
    Mnie olejek rycynowy nie dość, że uczula, to jeszcze strasznie zapycha :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to raczej nie to, stosuje go już bardzo bardzo długo, musiał mnie uczulić jakiś inny kosmetyk, na razie odstawiłam wszystko i myje jedynie włosy szamponem i końcówki zabezpieczam olejkiem.
      Moja skóra na twarzy wszystko zapycha, tragedia ogólnie :(

      Usuń
    2. Też tak mam :(
      A szczególnie glikol propylenowy :(

      Usuń
    3. O swoim uczuleniu na olejek rycynowy dowiedziałam się gdy zaczęłam smarować nim rzęsy :)

      Usuń
  6. Wcieralam kiedys ten olejek w skalp ale nic nie robil. Wspolczuje uczulenia ja sie tez takiego nabawilam i teraz mam wrazliwa skore.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam nigdy, żeby olej rycynowy był dobry na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. również ten olejek był moim pierwszym <3 chyba muszę do niego wrócić, zapomniałam o nim chwilowo, a działał na mnie bardzo dobrze :) przez pewien czas też dodawałam go do szamponu, co było działaniem czysto intuicyjnym, bo o pielęgnacji włosów wiedziałam tyle, że trzeba je umyć i nałożyć odżywkę ;)
    pozdrawiam i życzę miłego dnia, mam nadzieję, że poczujesz się lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też się już od jakiegoś czasu "smaruję"włosy tym olejkiem i nie widzę efektów...A może ślepa jestem?:P Masz fajnego i ciekawego bloga,z chęcią OBS:) Pozdrawiam Cię serdecznie.

    http://decamerron.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. jak najbardziej naturalny :)

    Oh, ale masz włosy długie!

    OdpowiedzUsuń
  11. chyba wypróbuję ten olejek na moim bracie, nie jest aż taki kochany ahhahaha, w sumie spróbuję go na włosy, od dawna mam zamair go kupić ale nie lubie wizyt w aptece :D

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zamiast drugiego oleju dodaję odżywki - też działa, i łatwo się zmywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Spróbuję! ;) Moje włosy tak strasznie się łamią.. Robię chyba wszytstko co się da i nic ;/

    OdpowiedzUsuń
  14. aaaaaach zamierzam dopiero zaczac stosować :)
    I.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ile dać olejku na cała długosc włosów? Czytałam, że połowa buteleczki na jeden raz, ale wydaje mi się, że to trochę za dużo.. więc wolę się zapytać bardziej doświadczonej Ciebie ^^ Pozdrawiam, Kamila ;)

      Usuń
    2. Nakładasz tyle żeby włosy były pokryte olejkiem ale olejek nie ściekał z nich, Na pewno nie pół buteleczki ;)

      Usuń
    3. kochana dziękuje za (szybką) pomoc! :* :))

      Usuń
    4. Nie ma za co ;) Wieczorkami sobie tutaj siedzę często. :)

      Usuń
  15. jestem blondynką a kłaczków nie mam takich fajnych... a olejek jest świetny... i co tu robić? nie chcę chodzić z jajem na głowie:(

    OdpowiedzUsuń
  16. na włosy jest super, ale na rzęsy koszmar-strasznie uczula, sama się o tym przekonałam nie raz!

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ostatnio zaczęłam swoją 'przygodę' z olejkiem rycynowym. Nałożyłam na skorę głowy, masaż 2minutowy ale zauważyłam przed zmyciem (po ok 3h siedzenia z czepkiem i ręcznikiem na glowie) wypadało mi straszie duzo wlosow! czy jest mozliwe ze olejek ryc. mnie uczulił?czy to raczej wina intensywnego masażu skory glowy?? Dodam jeszcze, że w ciagu tych 3h byłam w saunie.Pozdrawiam, k.:*:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzi
    1. ale wlasnie uzywam go np do rzęs i brwi i jakos mnie nei uczula... dziwne

      Usuń
    2. Może masz bardzo wrażliwą skóre głowy.
      Spróbuj go nałożyć bez masażu i bez sauny.

      Usuń
    3. ok dziękii :*:))

      Usuń
  19. Też zaczęłam swoja przygodę z olejkiem;) ale to dopiero 2 tydzień i na razie mogę powiedziec że włosy są bardziej miękkie i zdecydowanie mniej ich wypada;) zobaczymy co będzie dalej;) a czy mogłabyś polecic jakiś delikatny szampon do codziennego stosowania? Bo po przeczytaniu Twoich postów biorę się za swoje włosięta a podstawa to dobry szampon bez silikonów i tym podobnych wspomagaczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej lubię szampony alterry, ale używałam też balsam babydream fur mama, szampon dla dzieci babydream i płyn facelle i wszystkie były ok :)

      Usuń
  20. fajne przynajmniej coś szczere i wiadomo, że tu chodzi o pomoc cenne wskazówki dla innych a nie promocję danego kosmetyku. Interesuje mnie ten post o olejku, ale chyba warto będzie zapoznać się z całym Twoim blogiem;]

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuje za pomoc, bardzo podoba mi sie twój blog i z niecierpliwością czekam na nowe posty ;) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem ciemną blondynką i wolałabym żeby nie przyciemnił mi włosów.
    Jak myślisz, co bedzie jeśli będe go wcierać tylko w skalp? ;)
    I jeszcze mam takie pytanko..
    Sądzisz, że zbyt duża ilość różnych wcierek używana w tym samym czasie (nie chodzi, że w ciągu doby czy coś tylko ogl) może zaszkodzić?
    z góry dziękuję;*
    swietny blooog<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że może przyciemnić.
      Co za dużo to nie zdrowo :)

      Usuń
  23. Jak radzisz sobie ze spaniem z olejkiem na włosach? Są na to jakieś techniki?:D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja zalewam kubek gorącą wodą, kładę na nim talerzyk, na którym leży olejek. Myślę, że on jest najlepszy, ze wszystkich. U mnie zniknął łupież dzięki niemu :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam brązowe włosy po farbowaniu na trwałe wyszło blondo- rude , jak mogę wrócić do naturalnego koloru i ile to zajmie?? Czytam o tym olejku i jestem ciekawa czy jak po miesiącu, dwóch przestane go używać to wróci mi kolor farbowany?

      Usuń
  25. Niektórzy piszą że po olejku rycynowym wypadają włosy czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jeżeli ma się uczulenie na olejek rycynowy

      Usuń
  26. "nie polecam blondynką". "blondynką" ... Serio? Popraw.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak sprawdzić czy jest się na niego uczulonym?

    OdpowiedzUsuń
  28. cześć! bardzo zainteresowały mnie informacje o olejku rycynowym. Już dość długo farbuje włosy (ok. 4 lat), ale nie robię tego w stałych odstępach czasowych (zdarzało się np. że przez pół roku nie farbowałam). W tej chwili mam włosy koloru średni brąz ze złotawymi refleksami. Moje naturalne włosy są ciemniejsze, ale nie czarne. Chciałabym skończyć z farbowaniem i zastanawiam się, czy sam olejek rycynowy jest w stanie przyciemnić te włosy, które są farbowane na tyle, żeby zatuszować różnicę? Czy nie obędzie się bez farbowania do zbliżonego do natury koloru? Kasia

    OdpowiedzUsuń
  29. Ile razy w tygodniu należy robić taki zabieg na skórę głowy ? :)
    1 raz na tydzień wystarczy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że wystarczy ;)

      Usuń
    2. Kochana Mudi!!
      Juz drugi raz wczoraj wsmarowalam ten podobno cudowny olejek w glowe. Mam jednak pytanie, troche spoznione ale jednak.
      Jestem ruda, nie tak ogniscie to cos jak taki zloto-rudy zima troche kasztanoworudy latem blondorudy, to skomplikowane ;P jak myslisz, czy po stosowaniu olejku, (tylko wcieraniu w skore glowy) kolor moze mi bezpowrotnie zmienic sie z rudego na np braz?

      Usuń
    3. kurczę, nie wiem ;( Mogą się zrobić trochę ciemniejsze, ale raczej nie powinny zrobić się nagle brązowe.

      Usuń
    4. Hej, wiesz może jak naturalnie (bez farbowania) i dosyć szybko przyciemnić włosy coś w kolorze bardzo jasnym brązie:) ?

      Usuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja kilka razy dodawałam do jajkowej maski i mnie rodzice i dziadkowie posądzają o pofarbowanie :D i nie wierzą jak im mówię że nie farbuję bo lubię moje naturelki :) taki los. I jeszcze jedno: masz fajne włoski. Mam trochę podobne do talii (ale mam 160 niecałe) ale ciemniejsze i ścięte na prosto. Ale na niektórych zdjęciach wyglądasz jakbyś ukradła mi włosy :D
    PS. UWIELBIAM CIĘ KOBIETO!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. A pamiętasz może po jakim czasie zauważyłaś nowe włoski po stosowaniu olejku rycynowego? :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ja olej rycynowy stosuję na brwi i rzęsy. na brwiach widzę efekty, ale na rzęsach jeszcze nie ma spektakularnych efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  34. tak to prawda, ze olejek ma mnóstwo zastosowań, na włosy jeszcze nie próbowałam zazwyczaj pomaga mi przy zaparciach i paznokciach, także dzięki za radę i wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy ten olejek (Apteczka Babuni) jest tłoczony na zimno i nieprzetworzony?Na opakowaniu nie ma żadnych informacji na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy znalazłaś może jakieś info o tym tłoczeniu na zimno tego olejku?

      Usuń
  36. Trzeba przyznać, że olejek rycynowy posiada sporo właściwości regenerujących i ochronnych. Chyba jednak jeszcze niewiele dziewczyn z niego korzysta. A może się mylę...

    OdpowiedzUsuń
  37. Mam pytanie, jaki szampon powinnam wybrać, jeśli chcę dodać do niego olej rycynowy?

    OdpowiedzUsuń
  38. To tutaj o wpływie oleju rycynowego na urodę przy stosowaniu zewnętrznym. Oczywiście jest za co go podziwiać, sama stosuję na twarz i włosy. Ale on też świetnie działa wewnętrznie. Właściwie można go określić mianem wszechstronnego oleju. Tutaj o jego bogactwie: http://www.jestemfit.pl/artykuly/porady/olejek-rycynowy-naturalne-remedium-na-liczne-dolegliwo%C5%9Bci Może być zastępnikiem nie tylko wielu kosmetyków, ale i leków.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja olejek rycynowy mieszam jeszcze z sokiem z cytryny to wtedy lepiej się rozprowadza :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Niezły wpis, ale żeby czytać streszczenie Wesela (i nadal nic nie rozumieć), trzeba być skończonym debilem i do tego ignorantem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam sytuacji która towarzyszyła mi w roku 2012 podczas czytania tego streszczenia, ale jestem jedną z niewielu osób które w szkole czytały lektury :) ogólnie to jestem bardzo odczyta osoba a z języka polskiego pisałam rozszerzoną maturę :) I zdałam ja z bardzo dobrym wynikiem. Nie nazwałbym się w takim przypadku skończonym debilem i ignorantem tylko dlatego że nie podobała mi się szkolna lektura no błagam.

      Usuń

Usuwam SPAM. SPAM dla mnie to komentarz z adresem Twojego bloga.

Dlaczego już nie szaleje na promocjach -55%, -50%, -49%?

Hej, Halo, ¡Hola! Czy ktoś mnie jeszcze pamięta? Czy wiecie że jestem BLONDYNKĄ? Ale o tym może kiedy idziej. Jesteśmy teraz w czasi...